dinsdag 12 augustus 2008

Verjaarskado; professionele ChocoPI!


Hiernaast staat een onverwachts verjaarskado.

Vanmorgen was ik, met mal, bij chocolatier J en die bood spontaan aan diezelfde dag een ChocoPI voor mij te maken. Ik kon de letter, met doosje en al, vanmiddag al ophalen, hij had deze dag net chocoladedag. De eerste professionale PI, als verjaarskado (nu ja, kado, voor de gebruikte grondstof moest ik gewoon betalen).

Deze letter ziet er al heel wat beter uit dan de pi die ik zelf in elkaar geflanst had. Wil ik er nog eventueel glans op, dan zou ik een ander materiaal voor de mal moeten gebruiken. Siliconenrubber staat de warmte niet voldoende af, waardoor de chocola te langzaam afkoelt. J noemde twee alternatieven. Ik ga eens op onderzoek.

J noemde ook een prijs. Die vond ik te hoog. Maar nu heb ik tenminste een richtprijs om met anderen te onderhandelen. Morgen is chocolatier X aan de beurt, nummer vijf in de rij alweer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten