donderdag 31 juli 2008

Sinterklaas in juli



Vandaag was het een beetje Sinterklaas voor mij. Terwijl het buiten meer dan 30 graden was pakte ik mijn pakje uit, de (negatieve) mal van siliconenrubber. Die zag er netjes uit. De luchtbelletjes waren nauwelijks te zien, behalve bij scherpe hoeken. De enige oneffenheid die we zagen was op de plek waar ik wat met lijm gemorst had.

Jammer dat de (positieve) foammal bij het uitpakken beschadigd raakte. Op een kritiek moment trok ik net iets te hard. Maar dit was toch nog niet de definitieve productiemal. Daarvoor zijn eerst gesprekken met patissiers nodig en moet ik wat zakelijke afwegingen maken. Ik heb nu in ieder geval iets om te laten zien. En ik kan nu ook in mijn keuken aan de slag om met wat huisvlijt een paar letters te maken, ook weer bij wijze van proef.

In het begin van de middag heb ik nog wat gespeeld met de programmatuur die we tijdens het proces gebruikten: een bescheiden 3D-ontwerpprogramma (3DText)om de vorm te maken en het programma dat het fysieke proces op de freesmachine aanstuurt (Modela Player 4).

Nu even een paar dagen niet aan chocola denken. Volgende week ga ik verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten