woensdag 30 juli 2008

Rondje Chocolatiers, deel 1

Vandaag allerhartelijkst ontvangen door patissier/chocolatier K. K is een echte ouderwetse ambachtsman, die vrijwel al het werk (nog) met de hand doet. Hij heeft nog plastic mallen liggen vanaf het begin van zijn zaak. Hij liet me er een van een half ei zien. Die mallen zijn ooit gekocht van een Italiaanse mallen fabrikant.

De chocola wordt met een puntzak in die mallen gespoten, de vorm even met de handen geschud, even opgewarmd (is dat misschien voor het aan elkaar plakken van de eihelften?) en klaar is het chocoladeproduct. Vervolgens komen bij de chocoladeletters de tierelantijnen er nog boven op. Dit alles, samen met het verpakkingsdoosje, brengt zijn letter op 10 á 12 Euro per stuk, zegt A uit zijn hoofd.

Hoe smakelijk deze letter ongetwijfeld zal zijn, deze prijs lijkt me nogal hoog voor onze potentiële klanten. Deze betalen vooral voor het idee en niet voor de hoogst-mogelijke kwaliteit. Ik denk dat ze wel EUR 7,50 willen betalen, maar niet veel meer.

Samenvattend: leuke, behulpzame, man. Ik heb in drie kwartier veel geleerd (hij informeerde nog even bij een collega of de chocoladeletter wel goed uit een siliconenmal zou komen; het antwoord was gelukkig bevestigend). Maar ik denk dat hij in een te hoge kwaliteits- (en prijs)klasse zit voor onze PI.

Aan het bezoek hield ik nog een tomaten(!)ijsje over. Lekker! Niet direct als je gewoon trek hebt in een ijsje, maar bijvoorbeeld als voorafje bij een diner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten