zondag 8 februari 2009

Brievenbusvriendelijk, omdoos, inlay

Ik praat nu met twee partijen (krant, chocolatier) over de (on)mogelijkheid Choco-pi weer in productie te nemen, ter gelegenheid van Pi-dag 2009, op 14 maart. Dat is dan fase twee van het project.

In de eerste fase, afgesloten voor Sinterklaas, werd Choco-pi alleen op evenementen verkocht (als de vergadering van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren). In een tweede fase zou Choco-pi via de webwinkel van de krant besteld gaan worden (die is er al jaren) en zou verzending per post gaan.

Choco-pi moet natuurlijk wel heel aankomen. Gebroken irrationale getallen zijn wiskundig misschien interessant, maar we willen natuurlijk niet dat u een gebroken letter/getal op uw deurmat vindt (en u waarschijnlijk ook niet).

De term brievenbusvriendelijk spreekt voor zich. Een omdoos is de doos die direct om de letter zit, in fase I het goudkleurige doosje dat u rechts ziet. Maar daar zou die in fase II stevig in vast moeten komen liggen. Dat kan óf door die doos precies passend te maken. Maar een mooiere mogelijkheid is met een zogenoemde inlay (ik hoop dat ik het woord goed onthouden heb, het viel gisteren in een gesprek met de beoogde chocolatier). Op het moment dat ik hier een goede definitie voor heb, zal ik die hier plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten